13:00 – Even wat logica. Ik ken betekenis toe aan wat ik voel; ik ken betekenis toe aan mijn gevoel. Mijn gevoel is een bijproduct van wat ik geloof + gedachtepatronen + automatismen op intellectueel niveau. Mijn gevoel is een bijproduct van het verleden. Lees verder
Tag: zelfacceptatie
Leestijd: 4 minuten
Ik probeer constant mijzelf te manipuleren
Leestijd: 5 minuten
9:00 – Een soortgelijk bericht heb ik de afgelopen jaren meerdere keren geschreven volgens mij. Het inzicht dat ik mijzelf probeer te controleren is in ieder geval niet nieuw.
1) ‘Ik probeer mijzelf te accepteren’ → is dat waar? Lees verder
Waarom accepteer ik mijzelf niet?
Leestijd: < 1 minuut
23:00 – Omdat ik geloof dat ik het ego ben en zijn aard is ‘afwijzen’; het ego kan alleen (blijven) bestaan als het zichzelf afwijst.
Omdat ik bang ben om de controle los te laten (als ego/persoon).
Wat betekent controle? Lees verder
Belangrijkste redenen van het bestaan van het ego (die van mij)
Leestijd: 3 minuten
23:30 – Wat ben ik nou eigenlijk aan het doen? Wat is de reden van mijn bestaan op dit moment? Wat probeer ik te bereiken? Wat probeer ik te realiseren? En is dat überhaupt wel mogelijk? Anders gezegd, wat zijn de belangrijkste redenen van het bestaan van het ego?